Εφημερίδα Δυτική Μακεδονία
Επικαιροτητα

Ομιλία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου, στη συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στο Κιλκίς

Φωτο Μιχάλη Παπαδόπουλου

Κυρίες και κύριοι,

 Περιττεύει να πω ότι αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά που βρίσκομαι σ’ αυτήν την Γενική Συνέλευση σας.

Και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω το Διοικητικό Συμβούλιο αλλά και τον πρόεδρό κ. Μίχαλο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος που μου έδωσαν την ευκαιρία να είμαι σήμερα εδώ ανάμεσά σας κυρίως για να σας ακούσω, να ακούσω τους προβληματισμούς σας, τις ανησυχίες σας, τις προτάσεις σας.

Κυρίες και κύριοι

Οι καιροί που ζούμε επιτάσσουν αποτελεσματικότητα, παραγωγικότητα, ανταγωνιστικότητα. Η νέα εποχή υπαγορεύει άμεση επιστροφή του Κράτους (έπρεπε να έχει γίνει χθές) στο ρόλο και την αποστολή που του ανήκει.

Να γίνει ουσιαστικά αρωγός, αντί να λειτουργεί ως χειραγωγός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Να αναλάβει την προστασία κοινωνικών αγαθών και όχι τη διάκριση των Ελλήνων.

Να αναπτύξει τον επιτελικό και ελεγκτικό ρόλο του και όχι να παριστάνει τον παραγωγό ή τον μεταπράτη.

Είναι ανάγκη να επισπεύσουμε ακόμα περισσότερο τις αποκρατικοποιήσεις.

Να επισπεύσουμε με ταχύτερους ρυθμούς την απελευθέρωση της αγοράς από τον κρατικό εναγκαλισμό.

Να μπει τέλος στα κρατικά μονοπώλια.

Να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση καθεστώτος υγιούς ανταγωνισμού.

Και στην κατεύθυνση αυτή δεν αρκούν, τα ημίμετρα.

Δεν φτάνουν τα μπαλώματα.

Απαιτούνται ριζοσπαστικές αποφάσεις, με εμβέλεια προς το αύριο.

Κυρίες και κύριοι,

Η έξοδος από την κρίση απαιτεί σχέδιο, υπεύθυνες προτάσεις και εθνική συνεννόηση.

Όχι γενικότητες και θεωρίες.

Όχι ερασιτεχνισμούς.

Και αναφέρομαι στα κόμματα τους πολιτικούς, αλλά και στους κοινωνικούς εταίρους.

Η τακτική της κριτικής σε όλα είναι εύκολη.

Το δύσκολο είναι να κάνει ο καθένας στον τομέα ευθύνης του, ό,τι πραγματικά απαιτείται.

Προχθές π.χ στο Υπουργείο ΥΠΟ,ΜΕ,ΔΙ δρομολογήσαμε την κωδικοποίηση της νομοθεσίας και την απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων και αερίων καυσίμων. μετά από μια ευρεία σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και τεχνικούς συμβούλους των Ομοσπονδιών

Ανάλογες δράσεις θα ακολουθήσουν άμεσα σε όλους τους τομείς αρμοδιότητας μου

  • Πρόσφατα δρομολογήσαμε το έργο RuralBroadband” που αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία ευρυζωνικής δικτυακής υποδομής σε σχεδόν 5.100 λευκές αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 40% της ελληνικής επικράτειας.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού θα έχουν πρόσβαση εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που σήμερα δεν απολαμβάνουν ευρυζωνικές συνδέσεις, και αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιχειρηματικότητας, ανάπτυξης, ενημέρωσης και εξέλιξής αυτών των περιοχών καθώς αφενός ενισχύει την απασχόληση κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, εγκατάστασης και συντήρησης των δικτύων, αφετέρου δημιουργεί τις κατάλληλες υποδομές για ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας.

 

  • Δρομολογήσαμε τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο έξη λιμανιών της χώρας, δηλαδή: Πειραιάς- Θεσσαλονίκη, Πάτρα-Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα. Η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014

  • Από τον Ιούνιο του 2013 βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο Τμήμα ΣΚΑ- Τιθορέα μήκους 145,5 χιλ. καθώς και οι εργασίες κατασκευής της παραλλαγής στο Τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη μήκους 21 χιλ..

  • Ακόμη έχει αρχίσει και υλοποιείται ένα να πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που αφορά στη νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή μήκους 106 χιλ. στο τμήμα Τιθορέα Δομοκός και για το Τμήμα Τιθορέα Λιανοκλάδι
  • Περαιτέρω προγραμματίζουμε άμεσα να δρομολογήσουμε σημαντικά σιδηροδρομικά έργα όπως π.χ στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ιδομένη με την εγκατάσταση σηματοδότησης και στον άξονα Θεσσαλονίκη-Στρυμόνα – Προμαχώνας με την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

  • Δρομολογούμε την ίδρυση ενός φορέα πιστοποίησης τεχνικών επαγγελμάτων σε συνεργασία με το ΤΕΕ ο οποίος είναι απαραίτητος για να πιστοποιείται η ποιότητα των έργων, των τεχνιτών που ασκούν τα σχετικά επαγγέλματα, ιδιαίτερα, όσα απ’ αυτά έχουν σχέση με την ασφάλεια των πολιτών, όπως οι ηλεκτρολόγοι.
  • Δρομολογούμε έναν αξιόπιστο μηχανισμό τιμολόγησης των δημοσίων έργων για να αντιμετωπίσουμε οριστικά ένα χρόνιο πρόβλημα που αφορά την αναθεώρηση των τιμών και την τιμολόγηση των δημοσίων έργων. Δυστυχώς, τα τιμολόγια των δημοσίων έργων είναι αναχρονιστικά, βασίζονται σε υπολογισμούς που αναφέρονται σε χρόνους που δεν έχουν σχέση με τις σημερινές τεχνολογικές εξελίξεις, ούτε με τις επιστημονικές εξελίξεις, με αποτέλεσμα όλη η διαδικασία κοστολόγησης των έργων να μην είναι επίκαιρη και πολλές φορές να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο δημόσιο και στους εργολάβους

  • Δρομολογούμε τη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος για την τήρηση των μητρώων δημοσίων έργων και η ένταξη του ΤΕΕ ως υπηρεσίας μιας στάσης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο. Η υπηρεσία μιας στάσης, είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Είναι πολλαπλά τα οφέλη από το γεγονός ότι η ίδρυση μιας εταιρίας είναι υπόθεση ολίγων ωρών.
  • Πρόσφατα 18.11.2013 κάτι που ήδη γνωρίζεται παραδώσαμε στην κυκλοφορία τμήμα του δεξιού κλάδου του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσ/νίκη – Σέρρες – Προμαχώνα, μήκους 4,5 χλμ. καθώς και του Ανισόπεδου Κόμβου Στρυμονικού.

  • Χθες 22/11/2013 ολοκληρώθηκαν και αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τα έργα «.Παράκαμψης Άρτας – Φιλιππιάδας Α/Κ ‘Αρτας» και «Οδός Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας, Υποτμήμα IV Καρτέρι – Γερακάρι – Πάργα, μήκους 15 χλμ.», και έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες αποκατάστασης της κατολίσθησης στη Γέφυρα ΔΕΣΠΩΣ.

Κυρίες και κύριοι

όπως αντιλαμβάνεσθε από τα όσα προανέφερα αναπτύσσουμε μεθοδικά τηνεθνική μας στρατηγική για τις τηλεπικοινωνίες, τα logistics, με νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά και συνέργειες

Η προσπάθεια της χώρας μας να αναδειχτεί σε κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας προϋποθέτει, αν μη τι άλλο ένα ικανό δίκτυο συνδυασμένης μεταφοράς που θα μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλους όγκους φορτίων.

Στο πλαίσιο αυτό το να φτάσει ο σιδηρόδρομος σε όλα τα μεγάλα λιμάνια, που αποτελούν εμπορικές πύλες της χώρας, είναι ζήτημα υψηλής προτεραιότητας

Κυρίες και κύριοι

Εμείς έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας.

Έχουμε κάνει μια επιλογή, ως κυβέρνηση και ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη.

Απέναντι στο λαϊκισμό, τις υποσχέσεις και στην ανέξοδη αοριστολογία, εμείς προτάσσουμε την υπευθυνότητα και ένα ρεαλιστικό σχέδιο εξόδου από την κρίση.

Ειρήσθω εν παρόδω, δυστυχώς δεν υπάρχει και άλλη αξιόπιστη πρόταση, άλλος δρόμος

Η κυβέρνηση Σαμαρά είναι αποφασισμένη να προχωρήσει και προχωρά σε τολμηρές αλλαγές

Η στρατηγική μας είναι σαφής και συγκεκριμένη..

Είναι σαφής ως προς την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της σημερινής δυσμενούς συγκυρίας.

Είναι – κυρίως – εξίσου σαφής ως προς τη διαμόρφωση των συνθηκών της επόμενης μέρας.

Κλείνοντας την σύντομη παρέμβασή μου θα ήθελα να εξάρω τον ρόλο των επιμελητηρίων, που στις μέρες μας είναι πολυτιμότατος

Γιατί απλά εσείς συνδυάζετε την εμπειρία της διεθνούς δραστηριότητας με τη γνώση του ελληνικού περιβάλλοντος, των δυνατοτήτων και των αδυναμιών της ελληνικής οικονομίας.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σας πω ότι υπολογίζουμε όσο ποτέ άλλοτε και στη δική σας συμβολή, στην προσπάθεια για την ανάπτυξη της επόμενης μέρας.

Γιατί κι εσείς ξέρετε τι σημαίνει ρίσκο και διορατικότητα, ξέρετε τι μπορεί να σημαίνει και διαχείριση κινδύνων.

Τώρα, γι΄ αυτή την περίοδο και για το άμεσο μέλλον δεν υπάρχει η πολυτέλεια.

Υπάρχει ιστορική ευθύνη, υπάρχει επιτακτικό εθνικό αίτημα και είμαι βέβαιος ότι εσείς θα δώσετε πρώτοι την απάντηση που περιμένει ο τόπος μας, από εκείνους που ξέρουν να αναλαμβάνουν ρίσκο. 

Η πολιτική βούληση κυρίες και κύριοι από πλευράς της Κυβέρνησης. όπως προείπα, είναι δεδομένη.

Από εκεί  και πέρα, είναι στο χέρι όλων μας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να δουλέψουμε μαζί προς τη σωστή κατεύθυνση, προς όφελος της πατρίδας μας.

Σας ευχαριστώ.

Spirit
To Top