Εφημερίδα Δυτική Μακεδονία
Επικαιροτητα

Πρόεδρος ΕΕΑ:Το 50% των επιχειρήσεων αποκλείονται από τον Εξωδικαστικό

Για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών, την πώληση κόκκινων δανείων σε funds και τα ανασφάλιστα οχήματα, μίλησε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, στην πρωινή εκπομπή του ETV «Τώρα Ό,τι Συμβαίνει» με την Φαίη Μαυραγάνη το Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017.

Εξωδικαστικός

Σε ό,τι αφορά τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό, ο κ. Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος είναι αντιπρόεδρος του ΟΠΕΜΕΔ, υπογράμμισε ότι ο θεσμός είναι εξαιρετικά καλός, ωστόσο, εκτίμησε ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν πρόκειται να υπαχθούν πολλές επιχειρήσεις.

«Με τον τρόπο που είναι στημένο το σύστημα, το 50% των επιχειρήσεων δεν μπορούν να μπουν», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας τα τέσσερα κύρια «αγκάθια» του Μηχανισμού:

1. μια θετική χρήση την τελευταία τριετία

2. υποβολή 25 δικαιολογητικών

3. κόστος για λογιστή – δικηγόρο που θα συντάξουν κάποια από τα απαιτούμενα έγγραφα

4. σε περίπτωση απόρριψης της πρώτης αίτησης, δεν μπορεί να υποβληθεί δεύτερη αίτηση, ενώ αν το σύστημα βγάλει μια επιχείρηση πτωχευμένη, αυτή θα πτωχεύσει.

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ προέβλεψε ότι κάποια στιγμή η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αλλάξει τα δεδομένα προκειμένου να μπορέσουν περισσότερες επιχειρήσεις να επωφεληθούν του Μηχανισμού.

Κόκκινα δάνεια

Αναφορικά με την πώληση κόκκινων δανείων από τράπεζες σε funds, ο κ. Χατζηθεοδοσίου υπογράμμισε ότι «δεν μπορεί να μην δίνεται η δυνατότητα στον δανειολήπτη να πάρει ο ίδιος το δάνειό του στην τιμή που πωλείται στο fund».

Ανασφάλιστα οχήματα

Ερωτηθείς σχετικά με το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισήμανε ότι «η  διαρκής διαπίστωση και επίκληση του προβλήματος δε δίνει λύση» και ζήτησε να προχωρήσουν οι διασταυρώσεις.

Όπως ανέφερε, δε μπορεί να επικαλούνται διαρκώς οι αρμόδιοι το θέμα της ανεπαρκούς –ακόμα- μηχανογράφησης  και να μη προχωρούν σε διασταυρώσεις στοιχείων που θα αναδείξουν τους ανασφάλιστους.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου είπε ότι πράγματι υπάρχει έλλειμμα στην μηχανοργάνωση που οδηγεί σε λάθη. Δε μπορεί να εντοπιστούν με σαφή στοιχεία τα μηχανάκια μικρού κυβισμού και τα τρακτέρ που υπάρχουν και κυκλοφορούν, ενώ μελανό σημείο των διασταυρώσεων είναι και το θέμα των περιπτώσεων κατάθεσης πινακίδων ή κλεμμένων οχημάτων.

Αυτές είναι οι δύο μεγάλες κατηγορίες-περιπτώσεις όπου σήμερα ενδέχεται σε μια πιθανή διασταύρωση να «γεννήσουν»  λάθη και εμποδίζουν την ανάπτυξη των διασταυρώσεων.

Όμως αυτό δε σημαίνει ότι μέχρι να λυθεί δε θα γίνεται η διασταύρωση των στοιχείων αφήνοντας το νόμο ανεφάρμοστο και τους χιλιάδες ανασφάλιστους να κυκλοφορούν ελεύθερα, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΕΑ και εκτίμησε πώς και όσοι ασφαλίστηκαν τον Ιούνιο όταν  κινητοποιήθηκε ο μηχανισμός σήμερα πολύ πιθανόν να μην συνέχισαν την ασφάλισή τους βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί.

Η πρότασή του, όπως την διατύπωσε είναι «να προχωρήσουν οι διασταυρώσεις και ας δοθεί μεγάλο περιθώριο χρόνου σε όσους χρειαστεί για να αποδείξουν ότι πράγματι αδίκως εντοπίστηκαν ως ανασφάλιστοι».

Ακόμα επισήμανε πώς το δημόσιο χάνει έσοδα άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ είναι τεράστιο και το κοινωνικό πρόβλημα από την κυκλοφορία  των ανασφάλιστων που εάν  εμπλακούν σε ατύχημα τότε ο παθών μπορεί να περιμένει περισσότερο από 5 χρόνια για να αποζημιωθεί.

To Top