Εφημερίδα Δυτική Μακεδονία
Επικαιροτητα

Η Alibaba για πρώτη φορά στην Αθήνα στις 14/9,προσκεκλημένη του Ε.Ε.Α.

Το ΕΕΑ αντιλήφθηκε εγκαίρως την σημασία του Ηλεκτρονικού εμπορίου για τις περιπτώσεις των εξαγωγέων που έχουν δυνατότητες αλλά δεν έχουν «δυνάμεις». Και σήμερα το Βασίλειο του Ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η Κίνα. Και σε αυτό το Βασίλειο ο Βασιλιάς είναι η Alibaba, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, η εταιρεία των 10.000.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Για πρώτη φορά έρχονται στην Ελλάδα στις 13 και 14 Σεπτεμβρίου, κατόπιν προσκλήσεως του ΕΕΑ. Έρχονται για να αναλύσουν στους εξαγωγείς μας, στην ημερίδα στο Χίλτον στις 14/9, πώς μπορεί κάποιος να εισέλθει στην αγορά της Κίνας μέσω του Ηλεκτρονικού εμπορίου.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα της εκδήλωσης ΕΔΩ 

ΠΟΥΛΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ;

Το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι εξαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κίνα ξεπέρασαν τα 100 δις δολάρια, από αυτά οι ελληνικές εξαγωγές ήταν περίπου 100 εκ. ευρώ, δηλαδή το ένα εκατοστό του συνόλου των Ευρωπαϊκών εξαγωγών!! Το γιατί της τραγικής μας αποτυχίας είναι γνωστό σε όσους Έλληνες δοκίμασαν να κάνουν εξαγωγές στην Κίνα και σίγουρα δεν οφείλεται στο ότι τα προϊόντα μας δεν ταιριάζουν στους Κινέζους καταναλωτές. Το γιατί κρύβει σωρεία αιτιών και δεν είναι της παρούσης. Το ερώτημα είναι τι κάνουμε και πώς μπορούμε να υπερβούμε τα υψηλά εμπόδια εισόδου στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Κίνας.

ΠΩΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ALIBABA;

Πολλοί ρωτάνε, «πώς ανοίγουν οι πόρτες της Κίνας με την Alibaba;».

Η ALIBABA δεν αποτελεί μονόδρομο για να μπορέσει ο εξαγωγέας να πουλήσει τα προϊόντα του στην Κίνα. Το μοντέλο όμως της ALIBABA είναι αυτό που την καθιστά μοναδική. Σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα είναι ο βασιλιάς παγκοσμίως. Οι Κινέζοι έχουν εθιστεί στην χρήση του διαδικτύου και αγοράζουν ετησίως περίπου 500 δις δολάρια μέσω eCommerce. Εκεί η ALIBABA έχει μερίδιο αγοράς άνω του 75% (συνολικά).

Για τους εξαγωγείς τυποποιημένων προϊόντων έτοιμων προς κατανάλωση το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα είναι ο «εύκολος» τρόπος να μπεις στην αγορά. «Εύκολος» διότι (με το ανάλογο κόστος φυσικά) μπαίνεις χωρίς να περιμένεις κάποιος να σε βάλει (έναν εισαγωγέα, διανομέα, έμπορο). Το εύκολος τρόπος είναι σε εισαγωγικά διότι κανείς δεν πρέπει να περιμένει ότι η είσοδος των προϊόντων του στην τεράστια αγορά της Κίνας θα είναι πραγματικά εύκολη και ανέξοδη. Όταν προσδοκάει κάποιος πωλήσεις σε πληθυσμό εκατοντάδων εκατομμυρίων καταναλωτών, αναμένει τεράστιο ανταγωνισμό. Όταν όμως ο παραγωγός πουλάει στην Κίνα χωρίς να χρειαστεί να εκδώσει άδεια εισαγωγής για τα προϊόντα του (όπως συμβαίνει με το φυσικό εμπόριο) και όταν η φορολογία για τους Κινέζους καταναλωτές είναι χαμηλότερη (όπως συμβαίνει στην Κίνα για τις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου), τότε γίνεται ευκολότερη η διείσδυση. Αυτό όμως είναι πάντα το πρώτο βήμα. Το δεύτερο βήμα είναι η προσπάθεια διείσδυσης στα φυσικά σημεία πώλησης που δεν αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει γίνει όμως το πρώτο βήμα εισόδου στην Κινέζικη αγορά.

Αυτό επίσης που προκύπτει από τα δεδομένα είναι ότι η είσοδος στην αγορά της Κίνας με το ηλεκτρονικό εμπόριο ευνοεί τον σχηματισμό ομάδων παραγωγών και εμπόρων, τα γνωστά σε όλους μας clusters. Πολλοί μαζί αποκτούν Οικονομίες κλίμακας και καταφέρνουν αυτό που ο καθένας μόνος του αδυνατεί.

To Top